1

איתור – טף – תכנית איתור קבוצתי של ליקויים התפתחותיים בגיל הרך

לשנים המוקדמות של הילדות יש השפעה מכרעת על תהליך התפתחות הילד.
הגננת בגן הילדים נאלצת להתמודד עם מגוון רחב של בעיות ודפוסי התנהגות, ביניהם בעיות של ילדים בעלי קושי התפתחותי בתחום כלשהו.
גננות רבות כיום יודעות להצביע על הבעיה, אולם אינן ברות-סמכא לצורך הבחנה מדויקת ועל כן, המלצתן להפנות את הילד לאבחון מקיף לא מתקבלת באהדה על ידי ההורים.
כמו-כן, ישנם ילדים אשר בהתנהגותם מצליחים להסוות את הבעיה שתצוץ ותסתבך רק בשלב מאוחר יותר, עם כניסתם לבית הספר.
בשלב מאוחר זה, יהיו עלויות האיתור, האבחון והטיפול גבוהות ומורכבות יותר.

על מנת למנוע התפתחותם של ליקויי למידה בגילאים מתקדמים יותר, ולחסוך בעלויות מערכת החינוך בטווח הארוך פותחה על ידי "איתור-טף" תכנית מיוחדת, יעילה וזולה לאיתור מוקדם (בגילאי 3-5 ) שתכליתה לאתר ילדים בשלבי ההתפתחות הנוירולוגית, הלוקים בתפקודיהם השפתיים והסנסו-מוטוריים להפנותם לאבחון ובמידת הצורך- לטיפול.

תכנית האיתור המוקדם של "איתור-טף" מתבצעת בגן הילדים בקבוצות של 4 ילדים, כהפעלה מהנה. כך ניתן למפות אוכלוסית גן שלם (35 ילדים) במשך שני ימי עבודה בשנה: יום עבודה אחד למרפאה בעיסוק, ויום עבודה אחד לקלינאית תקשורת.
האיתור מתמקד בתחומי השפה, המוטריקה הגסה והעדינה והתפיסה החזותית.
איכויות הביצוע, התצפית והאינטראקציה בעת ההפעלה מהוות אינדיקציה ראשונית להפנייה לאבחון מקצועי.

· תכנית האיתור המוקדם מונעת התפתחותם של ליקויי למידה בגילאים מתקדמים יותר, ומפחיתה בעיות התנהגותיות מניפולטיביות העשויות לסבך את הבעיה עם הכניסה לבית הספר.
· תכנית האיתור המוקדם מאפשרת חיסכון רב-מערכתי ופיצול עלויות בין מערכת החינוך, (שתבצע איתור בין גילאי 3-5) לבין מערכת הבריאות (שתאבחנם ותטפל בהם לפי הצורך ).
· תכנית האיתור המוקדם חוסכת לטווח הארוך- יעיל יותר וזול יותר לטפל בילד מוקדם ככל האפשר, מאשר לחכות לשלבים מאוחרים יותר, כאשר דרכי ההתערבות יקרות, ארוכות ומורכבות יותר.
· תכנית האיתור המוקדם משפרת את איכות חיי הילד הלוקה בהתפתחותו, ממתנת קשיים רגשיים, מקלה על משפחתו וסביבתו.
· תכנית האיתור המוקדם מוזילה עלויות, תמיכה חינוכית עתידית, על הנלווים השונים, משפרת את אווירת בתי הספר ומפנה משאבים פנויים לתכניות אחרות.

בהתאם לצרכים של כל יישוב מוצעות לכם מספר אפשרויות:
· איתור מלא שיתבצע על ידי צוות פרה-רפואי (מרפאה בעיסוק וקלינאית תקשורת)
· איתור חלקי על ידי אחד מאנשי המקצוע: מרפאה בעיסוק בלבד או קלינאית תקשורת בלבד.
· הכשרת צוות פרה- רפואי מטעם העיר היישוב המוסד אליהם אתם משתייכים.

לפרטים: לפנות ל- "איתור-טף"

דר' מרגלית נבון טל: 097742243
נייד: 051323780

גב' אירת ויזל טל: 097440890
נייד: 052207044

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • StumbleUpon
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Yahoo! Buzz
  • Twitter
  • Google Bookmarks
תגיות: ,

תגובות (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. שי פרנק הגיב:

    בוקר טוב לכן. אני מתעניין בנושא האיתור המוקדם של ילדים בסיכון לפיתוח הפרעות למידה וקשב ולכן אשמח לקבל מידע מפורט על התכנית החשובה שלכן, במידת האפשר. אשמח ליצור עמכן קשר בהמשך.
    כל טוב,
    שי פרנק
    פסיכולוג שיקומי ונוירופסיכולוג

כתוב / כתבי תגובה (רצוי!)




If you want a picture to show with your comment, go get a Gravatar.

  • להרשמה לעדכנים במייל, מלאו את פרטיכם בטופס הבא

    captcha