0

"מפתחות הקסם לאימון ילדים"

מאת: רינה כורש

 בעיית קשב וריכוז, קשיים חברתיים, סף תסכול נמוך, רגישות יתר, נטייה לרגזנות או לבכיינות – את כל אלה אנחנו מתחילים לראות אצל הילד כבר בגיל הרך, אבל כאשר לא מטפלים בקשיים אלה הם ימשיכו ללוות אותו גם לבית הספר, יקשו על תפקודו שם ובעיקר – ימנעו ממנו מלבטא באופן מלא את הפוטנציאל האינסופי שטמון בו, וליהנות מחוויות היומיום.

 בשלב הזה יתחילו ההורים במירוץ בין מטפלים שונים בניסיון לפתור את הבעיה. במקרים הקיצוניים (ולאחרונה גם בקיצוניים פחות) גם ינסו טיפול תרופתי.

 הילד מפסיק להיות ילד ומתחיל להיות "בעיה" או לפחות "ילד עם בעיה". ורוב הפתרונות אינם באמת פותרים את הבעיה, אלא בעיקר מלמדים את הילד לעקוף אותה, או לחיות איתה, כאילו שמדובר בגזירה משמיים.

 את כל אלה ניתן למנוע כאשר מלמדים ילד, כבר מגיל צעיר יחסית, איך לנהל את התודעה שלו. כן, זה אמנם נשמע כמו מלים ש"גדולות" על ילד, אבל גם לילד קטן יש תודעה.

 ולא תאמינו אילו דברים מופלאים מתחילים לקרות, כאשר הילד מגלה זאת, ולומד איך להשתמש בה.

 רוח, שכל, רגש, מחשבה דיבור ומעשה, אלה ששת הרבדים של התודעה שלנו, של כולנו, וגם של ילדים.

 הרוח היא הכוונה, הכיוון, אם תרצו, המטרה. באימון של ילד, חשוב מאוד להגדיר יחד איתו מטרה שמעניינת אותו, מדליקה אותו, שתגרום לו להתאמץ.

 למשל, להיות תלמיד טוב יותר (תתפלאו, אבל גם ילד שאומר בהתחלה "לא מעניין אותי הלימודים" מודה אחרי שיחה קצרה, שהיה רוצה להיות תלמיד טוב. מי מאיתנו לא רוצה להצליח"?).

 אחרי הכוונה עובדים על המחשבות. הילד מגלה, לתדהמתו, שהמחשבות האלה הן שלו, שהוא לא חייב לחשוב אותן, ובעיקר שהוא לא חייב האמין להן.

 דיבור – גם זה משהו שאפשר ללמד. איך לתקשר, איך להתחבר, איך להתעניין בשני, איך ליצור קשר עין. איך לשאול שאלות – הרבה ילדים היום לא ממש יודעים לעשות את זה ואפשר ללמד אותם.

שכל הוא כלי שכל אחד מאיתנו בא איתו לעולם. אבל לפעמים, בעיקר בגלל מחשבות שונות, אנחנו לא יודעים להשתמש בו בצורה מסודרת, שיטתית, כזו שתעזור לנו להגיע מנקודה א' לב'. לפעמים אנחנו גם לא יודעים להיות נוכחים כאן ועכשיו. במערכת החינוך קוראים לזה "קשב וריכוז" ומתייחסים לזה כאל בעיה מאוד חמורה, אבל מניסיוננו, הרבה פעמים מה שנדרש הוא פשוט ללמד את הילד לנהל את הקשב והריכוז שלו. מיומנות פשוטה שיש לו אבל הוא לא מודע לקיומה.

 רגש – גם כאן לפעמים ילדים לא יודעים להרגיש את מה שהם מרגישים. הרבה פעמים זה משום שהמבוגרים שמלווים אותם לא יודעים להכיל רגשות ולכן גם לא יודעים ללמד אותם להכיל את רגשותיהם. אבל כשילד מבין שרגש זה כמו גל – מרגישים את זה ואז זה עובר – הוא לומד לנוע בגמישות בתוך העולם הרגשי שלו.

  ואחרון חביב – מעשה (סוף מעשה במחשבה תחילה). כל ילד יכול לבצע כמעט כל משימה, אם מפרקים אותה לחלקיה ומבררים איתו מה קשה לו, ואז מתאמנים על זה. ובעיקר בעיקר – הוא ישמח לעשות זאת אם זה מחובר למטרה שהיא בעלת ערך בעיניו (חזרנו להתחלה).

 באימון אינטגרטיבי מקושי להצלחה בזמן קצר מאוד אנחנו מלמדות ילדים לעשות את כל זה.

 בסדרת הסרטים שלפניכן אנחנו משתפות בכמה ממפתחות הקסם שלנו. הירשמו ותיהנו

 באהבה רבה, רינה ועדית

הירשמו כאן עכשיו ותקבלו מיד את הראשון בסדרה של שבעה סרטונים, ובהם שבעה "מפתחות קסם" לאימון ילדים".

 http://www.kidcoach.co.il/?page_id=1048

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • StumbleUpon
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Yahoo! Buzz
  • Twitter
  • Google Bookmarks
תגיות: , ,

כתוב / כתבי תגובה (רצוי!)




If you want a picture to show with your comment, go get a Gravatar.