2

דיאלוג במשחק הסוציו דרמטי

סמינריון איכותני מאת אורן לייבוביץ

"עוד מתחילת התואר הראשון שלי בתחום הגיל הרך עניינו אותי היחסים
והאינטראקציות החברתיות בין הילדים. התחום בו  בחרתי להתמקד
בעבודותיי השונות באקדמיה היה הדיאלוג שעיקרו הוא הביטוי הוורבלי
של מערכות היחסים. בין עבודותיי עשיתי סמינריון איכותני (מחקר פעולה)
בנושא – "עידוד יצירת דיאלוג בקרב ילדי גן חובה", בעבודה הזאת אני
ממשיך ובוחן את מושג הדיאלוג בקרב ילדי גן חובה והפעם בזירה
המרתקת של המשחק הסוציו דרמטי, אותה זירת משחקים שמלאה
באינטרקציות ובמגוון מערכות יחסים בדיוניות ואמיתיות.

העבודה נעשתה בשיטה האיכותנית ובה קיימתי תצפיות על המשחק
הסוציו דרמטי בקרב ילדי גן חובה. מתוך התצפיות חילצתי מאפיינים
דיאלוגים שחזרו על עצמם ואותם הצגתי בחלק הממצאים.

דרך עבודה זאת אני ממשיך לבחון ולנסות להבין האם וכיצד יכול להשתלב
הדיאלוג בגיל הרך? שאלת קיום הדיאלוג או אלמנטים ממנו בגיל הרך
מתעצמת לנוכח הסתירה שבין התפיסה האגוצנטרית המאפיינת את הגיל
הרך לבין המסוגלות האמפטית והרגישות הטבעית למצוקתו של הזולת
שגם היא אופיינית לגיל הרך.

אני מאמין שדרך הבנת המאפיינים הדיאלוגים באינטראקציות שבין ילדי
הגיל הרך נוכל גם להסיק לגבי הגישה דיאלוגית בקרב מבוגרים וגם להבין
מה עלינו לשמר ומה עלינו לפתח אצל הילדים כדי לסגל בהם גישה
דיאלוגית בצעירותם ובבגרותם.

אני רואה את ההבנה והחקירה הרחבה והעמוקה של המושג דיאלוג נצרכת
במיוחד בזמנים אלו בהם גדלים הקוטביות וההבדלים בין בני האדם. דווקא
עכשיו אנו נצרכים לפתח יכולות דיאלוגיות, יכולות של הקשבה והכרה
בשונותו ובייחודיותו של הזולת".

להמשך הקריאה לחצו כאן

 

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • StumbleUpon
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Yahoo! Buzz
  • Twitter
  • Google Bookmarks

תגובות (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. אסתר רוזנטל הגיב:

    מאד נהנתי לקרא את העבודה הסימנריונית. מאד מקצועית ומענינת. בתור מנהלת מעון יום אני חושבת שעבודה כזו מעשירה את הידע שלי ותעזור לי לתת להדרכה לצוות, תודה רבה ובהצלחה בהמשך

  2. יעל הגיב:

    תודה רבה על פרסום העבודה. מרתק

כתוב / כתבי תגובה (רצוי!)




If you want a picture to show with your comment, go get a Gravatar.