טליה שלום,
בני הגדול בן החמש וחצי ילד חכם ונבון מתעניין מאוד במספרים..
אני עושה איתו בחוברת חשבון,הוא שואל על כמה מספרים קיימים,על כל שיש אינסוף..,על איזה מספר בא אחרי מה..וכו'
בקיצור הוא אוהב מסםרים,אפשר לראות את זה גם בציורים שלו הוא משלב מספרים.
כשבאתי לאסוף את הבן הקטן מהגן ראיתי את הגדול בחצר בגן שלו עם שאר הילדים והוא עמד איפה שיש את משחק הקלאס (זה הרי משבצות עם מספרים עד 10 נדמה לי) ,הוא פשוט עמד והסתכל על הקלאס,אני לא יודעת בדיוק מה הוא עשה וכמה זמן הוא עמד ככה אבל בחצי דקה שהסתכלתי הוא עמד והסתכל על הקלאס ולי זה לא היה נראה סביר ובסדר.
בנוסף---לפני כמה ימים הוא סיפר לנו שבגן הוא ספר עד 300 או 400.שאלנו אותו מה הוא ספר,אז הוא אמר שהיה איזה צינור בחצר ועליו פסים (כנראה איזו דוגמה מסויימת..) והוא ספר והגיע ל-300 או 400 משהו כזה.
לא אהבתי את מה ששמעתי כי נראה לי לא בסדר שילד יספור עד 300 או בכלל שיעמוד ויספור דברים.אס נכון שהוא אוהב מסםרים והוא אוהב לבדוק עד איפםה הוא יודע לספור אבל זה נראה לי כבר מוגזם.התגובה שלי הייתה שאמרתי לו שלא סופרים דברים,שהגדולים לא סופרים ואין צורך לספור דברים..לא ידעתי באמת איך להתמודד עם זה
השאלה איך להגיב?מה להגיד לו?האם להגיד משהו לגננת ולערב אותה בזה?האם זה מצב המצביע על בעייה או שזה סהכ האהבה שלו למספרים והרצון לראות מה היכולות שלו?
אשמח לעצה
תודה