על ידי טליה פסטרנק נוימן » 27 ספטמבר 2011, 15:35
שלום לך, תפקידה של הגננת בגן הוא גם להציב גבולות. כדי שהילדים יוכלו לשחק ולפעול, ידיהם צריכות להיות ריקות. אני רוצה לקוות שהגננת מחכה עד שתוכל לומר בבטחון שהילדים הסתגלו כדי שתוכל להציב את הגבול- חפץ מהבית נשאר בתוך התיק. בשלב הנוכחי הקסדה והסדין משמשים כחפץ מעבר המשרה בטחון על הילדים. לאחר שיחושו מספיק בטוחים ורגועים בגן, הגננת תצטרך להקפיד על כך שהילדים ישאירו את החפצים בתוך התיק. בהתחלה הדבר עשוי ליצור התנגדות מצד הילדים. על צוות הגן לתמוך בהם, לגלות אמפטיה כלפי הקושי ואמון ביכולתם להתגבר אך לא לוותר כי אחד הילדים בוכה. כשהילדים יגלו שהבכי לא משפיע, הבכי יפסק.
גם בבית חשוב שהילדים יסתובבו בידיים ריקות כדי שיוכלו להתנסות, לפעול, לשחק מבלי שחפץ כלשהו יחצוץ בינם לבין הפעילות. המתיני עד שתהיי בטוחה שהילדים הסתגלו לגן והתנהגותם רגילה בגן ובבית ואז הציבי גבול. כשמגיעים הביתה, הסדין חוזר לתיק. הילד יוכל לקבל את הסדין בזמן השינה. ודאי שהילד יגלה התנגדות רבה בהתחלה. הוא יכעס על השינוי ויבדוק האם הבכי והכעס עוזרים להחזיר את הסדין.... היי אמפטית (הביעי הבנה כלפי הקושי שלו), הביעי אמון ביכולתו להתגבר (אתה מסוגל להתגבר, למרות שקשה לך) ואפשרי לו לבכות עד שיתגבר. כשהוא בוכה, הוא מביע את כעסו, את תסכולו. אפשרי לו להוציא את הכעס מבלי לנסות להרגיעו בכל מחיר. אם יאפשר, חבקי אותו כך שיבכה בתוך החיבוק עד שיתגבר. כשיתגבר על הבכי, זכרי לשבח אותו על כך שהצליח להתגבר. אם הילד לא מבקש את קרבתך, אפשרי לו להרגע בחדרו (אל תאפשרי לו להסתובב ולבכות ברחבי הבית). הזכירי לו מידי פעם שאת סומכת עליו שיצליח להתגבר. כשהוא נרגע, הוא מוזמן לצאת מחדרו.
היי עקבית וסבלנית.
לעניין הקסדה, אם היא על ראשו של הילד, היא לא בהכרח מפריעה. החליטי את מהם הגבולות לעניין הקסדה ופעלי בהתאם. בהצלחה.