על ידי טליה פסטרנק נוימן » 14 אפריל 2016, 16:53
שלום לך, כשאנו רוצים לשנות התנהגות שלילית, רצוי להתחיל דווקא בהתנהגות החיובית. התבוננו בהתנהגותו במשך היום, דאגו להעצים כל התנהגות חיובית. חברו את מעשיו ליכולות שלו ואפשרו לו להתנהג בצורה עצמאית ככל שניתן. השתמשו במילים: "אתה יכול", "אתה מסוגל", "אני סומכת עליך".
השתמשו בפועל לבחור - הוא בוחר איזה משחק הוא רוצה לשחק, מה לאכול מתוך שתי אפשרויות, מה ללבוש מתוך שתי אפשרויות, איזה סיפור הוא רוצה לשמוע. הרגילו אותו לכך שכמעט בכל תחום יש בחירה על ידי כך שתשתמשו בפועל לבחור במקומות המתאימים.
כיוון שבסופו של דבר הוא גם בוחר מתי לכעוס ועל מה לכעוס.
כך שכשהוא בוחר לכעוס ואתם מרחיקים אותו לחדרו, הזכירו לו שאתם סומכים עליו שיתגבר על הכעס (גם אם יעבור זמן רב עד שכך יקרה) וכשהוא נרגע לחלוטין, תוכלו לדבר איתו על הבחירות שלו ואיך אפשר אחרת....? המושגים יהיו מוכרים לו כי הוא חווה אותם בחיי היום יום שלו.
הקפידו לערוך הכנה לפני כל שינוי- כיבוי מחשב למשל. הסבירו לו בצורה מוחשית מתי מכבים (תוכלו להשתמש בטיימר) והקפידו על כיבוי בדיוק בזמן שאמרתם. היו רגועים ככל שניתן מול הכעס שלו וכל הזמן השתמשו במסר: אתה יכול להתגבר, "אני סומך עליך ש...." כשהוא מצליח להתגבר לבד או בעזרתכם, העצימו אותו: "היה לך קשה כי.... והצלחת להתגבר".
הקפידו שהצעקות שלו לא ישנו את החלטתכם. אם עליו להתלבש בכוחות עצמו והוא כועס על כך, לאחר שנרגע, עדיין יהיה עליו להתלבש בעצמו. עליכם כל הזמן להמשיך ולהעצים אותו שהוא יכול להתגבר על הכעס, שהוא הצליח להתגבר ועכשיו יכול להתלבש. עודדו אותו בשעות אחר הצהרים לפעולות עצמאיות רבות ככל שניתן כדי שיתרגל לעשות דברים בכוחות עצמו. ערכו הכנה לפני שעליו להתלבש, תנו לו מספיק זמן לעבור משינה לערות גם אם צריך להעיר אותו מוקדם יותר.
היו עקביים.
אתם מוזמנים לשתף כיצד אתם מתקדמים.
בהצלחה.