גמילה

בפורום זה תוכלו לשאול שאלות בנושא התפתחות הילד המטרידות אתכם כהורים וכאנשי מקצוע

גמילה

הודעהעל ידי Adi » 14 מאי 2016, 09:39

שלום טליה,
בני בן 2.10 ובתחילת החודש התחלנו תהליך גמילה בשיטה שלך (שמעתי הרצאה שלך בעבר) - קניתי יחד איתו מקטין אסלה, הילד עם חיתולים ואנו בשלב שאני מציאה לו לעשות. בהתחלה הוא הגיב בשמחה ואכן עשה פיפי מס' פעמים ביום בשירותים, רק כשהצענו לו. לאחר שעשה החזרנו לו את החיתול, עד לפעם הבאה. המטרה היתה לגרום לו להתיידד עם התהליך, ללא לחץ. גם בגן לוקחים אותו מידי פעם לשירותים. המצב הוא שלפעמים הוא עושה ובמקביל הוא עושה גם בחיתול מבלי להודיע. כעת, כעבור שבועיים, אני מרגישה שהוא איבד עניין. הוא לא עונה לי כשאני מציעה לו ללכת לשירותים או שהוא מתנגד. כלומר, הוא יושב בשירותים פעמים בודדות ומועטות. אציין כי הגננת מאמינה בשיטת "גמילה בכפייה" - כלומר - להוריד בבת אחת את החיתול ולעבור לתחתונים, לטענתה רק כאשר הוא יעשה על עצמו את הצרכים זה יעודד אותו ללכת לשירותים. אנו לא נושאים ונותנים איתו אלא רק מציעים, בבחינת - ירצה יעשה, לא ירצה - לא יעשה. בנוסף, אני מקרינה לו קלטות בנושא. הגננת זורמת איתי בשיטה ההדרגתית נכון לעכשיו.
אציין כי הוא ילד נבון וחכם אולם די תינוקי, עם מס' מוצצים, נמצא בשלב מרדני עם לא מעט התפרצויות זעם אולם אנו דוגלים בשמירה על גבולות בבית.
השאלה היא - כיצד מתקדמים מכאן? כאמור, יש "רגרסיה" בכמות הפעמים שעושה בשירותים ובמידת העניין שלו בתהליך. אני לא בלחץ מכיוון שהוא ילך בשנה הבאה לגן פרטי (לא גן עירייה) אולם הוא בגיל די מתקדם מבחינת הגמילה.
אשמח לחוות דעתך בנושא.
תודה!
Adi
 
הודעות: 36
הצטרף: 16 ספטמבר 2011, 21:07

Re: גמילה

הודעהעל ידי טליה פסטרנק נוימן » 17 מאי 2016, 19:22

שלום עדי, תהליך הגמילה מטיטולים אינו בועה נפרדת מחיי הילד. כדי שילד יגמל מטיטולים נדרשת בשלות רגשית. חשוב להכיר את ההתנהלות שלו במשך היום במצבים שונים, את האינטראקציה שלו איתכם ובגן, עד כמה הוא עצמאי, עד כמה הוא נצמד לאביזרים "תינוקיים" כמו מוצץ, כיצד הוא מתמודד במצבי כעס.את מתארת אותו כתינוקי. איך הדבר בא לידי ביטוי אצל הילד? שהרי להיות תינוקי מנוגד לדרישה הסמויה מהילד בזמן גמילה מטיטול- בגרות.

למשל, עניין המוצצים- עד כמה הוא נצמד אליהם במשך היום, מתי הוא נזקק להם? שימוש במוצץ מלווה במסר מנוגד למסר הבוגר שאנו מעבירים לילד כשהוא נגמל מטיטול, דבר שמבלבל את הילד- האם הוא בוגר או עדיין קטן...?
אין זה אומר שילד שמשתמש במוצץ לא יכול להיגמל מטיטול. השאלה היא עד כמה הוא רואה את עצמו זקוק לו בשעות הערות? ומה יקרה אם בדרך של העצמה חיובית נביא אותו למצב בו הוא משתמש במוצץ רק בשינה? איך הוא ירגיש עם עצמו בסופו של דבר? - גדול ויכול. דבר שכזה משליך על האמון שלו בעצמו ועל התמודדותו עם מצבים נוספים בחייו כמו תהליך הגמילה מטיטול. אך זה רק פן אחד. ולא הייתי ממליצה לעשות שינוי בעניין המוצצים מבלי שאכיר היטב את הילד, התנהלותו, אישיותו, ואת הנפשות הפועלות מסביבו.

יש לבדוק האם יש צורך לעזור לו לגדול רגשית בהתנהלות היומיומית שלו והדבר ישליך גם על התמודדותו עם תהליך הגמילה.
טליה פסטרנק נוימן
יועצת הורים
יועצת בגני ילדים
טל. 050-7607252
talipnt@gmail.com
טליה פסטרנק נוימן
 
הודעות: 876
הצטרף: 13 ספטמבר 2011, 10:29

Re: גמילה

הודעהעל ידי Adi » 17 מאי 2016, 19:42

הי טליה, תודה על התשובה המפורטת.
בני אינו משתמש במוצץ בגן - לא בזמן ערות ולא בזמן שינה. בבית נוהג יותר להיצמד למוצצים, אך לעיתים קרובות מוסר לי אותם על מנת שאניח אותם במקום אחר. אני מעצימה אותו ונותנת לו לעשות דברים לבד בכל הזדמנות אפשרית. עם זאת, הוא לעיתים סוער רגשית ובהתאם לגילו נוטה להתפרצויות זעם שנרגעות לבסוף. בגן מתפקד נפלא, ממושמע, נבון והגננת מאוד מרוצה מהיכולות שלו, כולל החברתיות. בימים האחרונים חזר לעשות פיפי בשירותים, אולם הוא אינו מבקש ביוזמתו ובמקביל עושה גם בחיתול. מספר פעמים ביקש ללכת לשירותים לבד. השאלה היא בהתאם לגילו, מהו פרק הזמן הסביר עד להגעה למצב של עשיית פיפי רוב הזמן בשירותים. כיצד כדאי להתקדם מכאן ובאיזה שלב להוריד לו את החיתול. היום לדוגמא, ניסיתי להלהיב אותו ולמדוד לו תחתונים והוא ביקש להוריד אותם כי לא היה לו נוח. נראה שהוא נבהל מעט ולא הרגיש נוח בסיטואציה הזו...
Adi
 
הודעות: 36
הצטרף: 16 ספטמבר 2011, 21:07

Re: גמילה

הודעהעל ידי ronenazoly » 18 מאי 2016, 10:06

הבן שלי תכף בן שלוש ורק בחודש האחרון הוא נגמל סופית ,
אין ספק שעברנו תקופה די מטלטלת בכל התהליך הזה.
אבל היום אני מודה לפורום הזה על הטיפים המעולים שליווה אותי ואת אשתי לאורך כל התהליך.

















--
ronenazoly
 
הודעות: 19
הצטרף: 09 מרץ 2014, 14:24

Re: גמילה

הודעהעל ידי טליה פסטרנק נוימן » 18 מאי 2016, 12:40

שלום רונן, שמחה מאוד שהצלחתי לעזור לכם בתהליך הגמילה.

שלום עדי, אני מציעה להמשיך ולהציע לבנך בעיקר במעברים בין פעילויות כשהוא לא עסוק בפעילות אחרת. יש לכבד את תשובתו לחיוב או לשלילה מבלי לנסות לשכנע אותו לעשות בסיר או באסלה. יש להציע לו לשבת ולאו דווקא לעשות ולשמוח איתו על עצם הישיבה/ עשייה בהתאם לנתונים בשטח. ובעיקר- יש לגלות סבלנות רבה.
הסימן להורדת הטיטול - כשתראי שבנך משתף פעולה ועושה יותר ויותר בשירותים בבית ובגן גם אם לא מבקש לאורך זמן. כתשרגישי שהתהליך נוח לו ומתאים לו והוא מקבל את הרעיון של הליכה לשירותים כחלק מסדר היום הרגיל שלו.
בהצלחה.
טליה פסטרנק נוימן
יועצת הורים
יועצת בגני ילדים
טל. 050-7607252
talipnt@gmail.com
טליה פסטרנק נוימן
 
הודעות: 876
הצטרף: 13 ספטמבר 2011, 10:29


חזור אל כאן המקום לשאלות הורים ואנשי מקצוע

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron