גמילה מחיתולים

בפורום זה תוכלו לשאול שאלות בנושא התפתחות הילד המטרידות אתכם כהורים וכאנשי מקצוע

גמילה מחיתולים

הודעהעל ידי שניפרץ » 27 אפריל 2016, 21:58

שלום רב.
בתי בת השנתיים ושלושה חודשים, התחילה תהליך גמילה לפני שבוע בדיוק (מרגע שיצאה לחופשת הפסח).
כמובן שלפני שהתחלנו את תהליך הגמילה קנינו סיר וישבנון והמון תחתונים. דיברנו על זה היא הראתה נכונות ורצון להוריד טיטול. הרבה פעמים אפילו ביקשה ללכת לגן בתחתונים (זה לא קרה כי חיכינו לחופש). דיברנו על זה הרבה, היא אף התנסתה בסיר ובישבנון לפני והייתה עם תחתונים לפרקי זמן קצרים אחרי הגן.
בתחילת התהליך הילדה הראתה נכונות רבה לעשות צרכים בשירותים. אני הייתי היוזמת את ההליכה לשירותים והיא הייתה מצליחה. אבל, מההתחלה שמתי לב כי היא לא מבקשת ואם אני לא לוקחת אותה לעשות פיפי אז בורח לה. כבר עבר שבוע, "נפרדנו כבר מהטיטולים" בידיעה שמכאן אין דרך חזרה ויקח כמה שיקח בסוף היא תלמד. אבל כבר עבר שבוע ואני עובדת עצות. מצד אחד שאלתי אותה פעם אחת אם היא רוצה ללבוש טיטול והיא אמרה לי " לא! רק תחתונים" מצד שני נראה לי שהיא לא שולטת על הסוגרים שלה. מה גם שבימים הראשונים היא הראתה נכונות ובימים האחרונים ממש לא. היא אפילו לא מודיעה לי כשהיא עושה פיפי בתחתונים כדי שנחליף. בהתחלה היא היתה אומרת כשהיא עןשה והייתי לוקחת אותה מהר לשירותים ושם היא הייתה מסיימת את צרכיה. אני מנסה לא ללחוץ עליה ולקחת אותה לשירותים כל חצי שעה אבל אם אני מרפה מזה ולא לוקחת אותה אז היא פשוט עושה. יש לציין שאני לא לחצתי עליה להוריד טיטול היא זאת שביקשה והראתה נכונות.. ועכשיו אני מפחדת להחזיר לה את הטיטול לא רוצה לתת לה הרגשה של כישלון. מה כדאי לעשות במצב הזה? יש לציין שאני לא עושה סיפור גדול מהצלחות(מחבקשת ומנשקת ומעודדת) וכשבורח לה אני אומרת "בפעם הבאה נעשה בשירותים" או " פיפי וקקי נעשה בשירותים".
מה כדאי לעשות במצב הזה?
שניפרץ
 
הודעות: 2
הצטרף: 27 אפריל 2016, 21:43

Re: גמילה מחיתולים

הודעהעל ידי טליה פסטרנק נוימן » 05 מאי 2016, 17:36

שלום לך, מה היחס בין הצלחות לפספוסים כעת? כמה הצלחות מול פספוסים ביום בממוצע? האם כשאת מציעה, הולכת ברצון? האם יש פעמים שיוזמת בעצמה?
טליה פסטרנק נוימן
יועצת הורים
יועצת בגני ילדים
טל. 050-7607252
talipnt@gmail.com
טליה פסטרנק נוימן
 
הודעות: 876
הצטרף: 13 ספטמבר 2011, 10:29

Re: גמילה מחיתולים

הודעהעל ידי שניפרץ » 05 מאי 2016, 19:36

היי.
ראשית תודה על ההתעניינות.
מאז יום ראשון האחרון חזרה שי-לי לגן עם תחתונים . ביום הראשון בגן היו הרבה פיספוסים ומעט הצלחות הגננת הציעה להביא סיר לגן ושהילדה תבחר לעשות איפה שבא לה ולכן ביחד הלכנו לקנות 2 סירים גם לבית וגם לגן. מאז כמות הפספוסים פוחתת משמעותית מיום ליום (כשהיא מגיעה הביתה היא כלל לא מפספסת ואפילו יוזמת בעצמה). היום היא כלל לא פספסה גם בבית וגם בגן. הגננת מספרת שהיא עצמה יוזמת את ההליכה לשירותים הכוונה שהיא מבקשת וכמעט לא צריך להזכיר לה. לא האמנתי שזה יהיה המצב בשבוע שעבר כשפניתי לפורום ועל כך אני שמחה.
אבל, משהו חדש שלא היה בהתחלה- קקי היא הייתה עושה בשירותים בלבד. ועכשיו כל השבוע היא מתאפקת כל היום ובסוף עושה בתחתונים. היא לא רוצה לשבת הרבה זמן בשירותים/סיר ולנסות לעשות (למרות שאתמול היא כן עשתה בסיר והייתה שמחה) היום היא עשתה שוב קקי בתחתונים. אני שמה לב שיש לה קקי ובכל זאת היא אומרת שאין לה ולא רוצה לנסות בסיר. אולי יש רעיון בנושא הזה איך לעזור לה? אני עוד אוסיף כי בשנת הצהריים היא קמה עם טיטול יבש ובשנת הלילה לא.
תודה
שני
שניפרץ
 
הודעות: 2
הצטרף: 27 אפריל 2016, 21:43

Re: גמילה מחיתולים

הודעהעל ידי טליה פסטרנק נוימן » 05 מאי 2016, 21:16

שלום לך, ילדתך נמצאת בתחילת תהליך הגמילה והיא עדיין משקיעה מאמצים רבים כדי להצליח ולספק את "הסחורה המבוקשת"- צרכים בסיר או באסלה. זכרו לשבח אותה באופן מילולי בכל פעם שהיא יושבת על הסיר או האסלה גם אם לא עשתה. זכרו לשבח אותה גם כשעשתה. "הצלחת לעשות פיפי בסיר".
הדגישו את היכולות שלה: "את יכולה", "את מסוגלת".
בכל פעם שהיא עושה בתחתונים- פיפי או קקי, העבירו מסר שאתם סומכים עליה שבפעם הבאה (שזה העתיד) היא תעשה בסיר או באסלה. אל תכעסו, אל תביעו אכזבה, אל תהיו מתוסכלים. האמינו בה וזכרו שלא קל לגדול רגשית..... תהליך של גמילה דורשת בגרות רגשית וילדתכם כעת מתנסה וכל הצלחה של מקדמת אותה, אך באותה עת היא גם חוששת ולכן, עושה לפעמים את צרכיה בתחתונים.
היו מאופקים. אל תשכנעו, אל תשאו ותתנו, אל תבטיחו פרסים- כל אלה יצרו מאבקי כוחות מיותרים ביניכם ויגרמו לרגרסיה. כשאתם רואים שהילדה צריכה, אך מתאפקת, הזכירו לה שיש סיר ואסלה ושהיא מסוגלת לעשות שם. אך אל תנסו לשכנע אותה ללכת לשירותים ואל תרוצו איתה לשם. הציעו לה לגשת ואפשרו לה לבחור. אם היא עושה בתחתונים, אמרו לה שאתם סומכים עליה שבפעם הבאה תעשה בסיר או באסלה. הציעו לה לשבת (גם לאחר שעשתה בתחתונים) על הסיר או האסלה (אך אל תשכנעו אותה. כבדו את תשובתה לחיוב או לשלילה).
התייחסו לקקי באהדה !!!! הקקי נתפס כחלק מאברי גופה. אנחנו, המבוגרים, נוטים להתייחס אליו באופן שלילי- פויה, מסריח, מלוכלך. הילד רואה בקקי איבר מגופו. הילד חמוד, אברי גופו חמודים וכך גם הקקי. כשאנו מתייחסים באהדה לקקי (ממש במילים אלה: "איזה קקי חמוד." ), הילד רואה את הקקי ככזה ואם חשש ממנו, החשש מתפוגג.
כשהיא מוציאה את הקקי מגופה, שמחו איתה על כך שהצליחה להוציא את הקקי והזכירו לה שבפעם הבאה אתם סומכים עליה שתעשה בסיר או באסלה.
העצימו אותה מילולית על כל ניסיון, על כל הצלחה וכשהיא עושה בתחתונים- העצימו אותה לעתיד לבוא כפי שתארתי כאן.
הבינו שמדובר בתהליך עם עליות וירידות כשבסופו של דבר הילדה תתרגל לרעיון ותעשה את צרכיה בשירותים. עד אז היא זקוקה להעצמה רבה ולאמונה רבה מצידכם ביכולות שלה, גם אם הדבר לא בא לידי ביטוי באופן מידי.
לעניין השינה, מציעה להמתין ולא להיפרד כעת מהטיטול בזמן שנת הצהרים. המתינו עד שהילדה תתרגל לעשיית הצרכים בשירותים בשעת העירות.
בהצלחה. מוזמנים להמשיך ולשתף בהתפתחויות.
טליה פסטרנק נוימן
יועצת הורים
יועצת בגני ילדים
טל. 050-7607252
talipnt@gmail.com
טליה פסטרנק נוימן
 
הודעות: 876
הצטרף: 13 ספטמבר 2011, 10:29

Re: גמילה מחיתולים

הודעהעל ידי בנימין77 » 14 אוגוסט 2016, 09:21

תודה רבה על השיתוף,
גם אנחנו בתהליך דומה עם הקטן שלנו (בן שנה וחצי), כרגע הוא בשלב של יותר להתריע על פיפי מאשר קקי אבל מתקדמים :)
אנחנו יוצאים ל בשבוע הבא, ומקווים שלא יהיו מקרים לא נעימים במלון או בבריכה.
האם במצב כזה כדאי לשים לו שוב טיטול ?

ושוב תודה על השיתוף!
בנימין77
 
הודעות: 4
הצטרף: 30 יוני 2016, 09:43

Re: גמילה מחיתולים

הודעהעל ידי מיכלהדר » 28 אוגוסט 2016, 09:09

אני פשוט קראתי ויישמתי שלב אחר שלב, זה פשוט עבד נהדר. ניצלתי את זה שהילדה היתה בחופשה מהגן, היה חופש פסח. נכון, היו קצת פספוסים בהתחלה, אבל אין מה לעשות...
מיכלהדר
 
הודעות: 2
הצטרף: 28 אוגוסט 2016, 09:04


חזור אל כאן המקום לשאלות הורים ואנשי מקצוע

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 11 אורחים