מאת מיכל אנגלרט ויעל אברהם – רכזות הגיל הרך בשפ"ח ב"ש, המוכנות לבית הספר הינה נושא מרכזי בעבודת הפסיכולוג החינוכי בגן כאשר בשנים האחרונות ישנה חשיבה מחודשת בנושא זה. הפערים בין המחקרים העדכניים (שמעלים ספקות בתועלת שבהשארות) לבין הקולות והעמדות העולים מהשטח (שמצדדים בהשארות) מסבירים בחלקם את הקושי בקבלת ההחלטה לגבי עליה לכתה א' או השארות בגן. המסמך הנוכחי הינו הצגת רציונל מודל העבודה והכלים שנבנו בשפ"ח באר שבע על מנת לסייע בקבלת החלטה מורכבת זו. המודל מתפרסם באתר שפ"י במדור התפתחות וגדילה – הגיל הרך