מגישה: ד"ר מיכל סגל, מרצה להתפתחות שפה של ילדים (ועוד) במכללת סמינר הקיבוצים; טלפון: 5739153-03; דוא"ל: segalrm@macam.ac.il .
מה יש לה בראש?
זה לא מסוכן, שיר לא הופכת לקניבלית… היא פשוט עדיין לא השתלטה על המעבר בין ה"בניינים" במערכת הפועַל. אילו שיר הייתה רוכשת אנגלית היא הייתה צריכה ללמוד שתי מילים שונות: eat – feed כדי להבדיל בין 'אוכֵל' ו'מאכיל';
אבל שיר שלנו לומדת עברית, והעיקרון שאותו היא צריכה להטמיע במוחה הוא שכל בניין מבטא תפקוד אחר של הפעולה.
אם רוצים לבטא פעולה שגורמת למישהו אחר לפעול (כמו 'להאכיל') צריכים לבחור בבניין הִפְעִיל. הבחירה בבניין היא שיוצרת את ההבדל התפקודי בין אוכל-מאכיל, עובר-מעביר, פוגש-מפגיש, רוקד-מרקיד ודומיהם.