"אתר הגיל הרך" אינו מספק מאמרים, שאלונים או כל חומר אחר מלבד אלה המתפרסמים באתר

RDI – תכנית לפיתוח יחסים חברתיים למשפחות ולמטפלים באוכלוסיית ה-PDD

RDI היא תכנית ממוקדת מטרה – פיתוח חשיבה דינאמית בקרב ילדי הספקטרום, וזאת בעקבות המחקר ההתפתחותי העדכני המצביע על עיקר הלקות בחוסר היכולת לטיפול במידע מורכב באופן סימולטאני.

המטרה היא לפתח כלי טיפול יעילים בלקות כדי להביא את ילדי הספקטרום לחשיבה עצמאית ולשילוב אופטימאלי במסגרת המשפחה, ולעצמאות במסגרת הקהילה והתעסוקה.

RDI מחזקת ומעצימה משפחות כספקיות הטיפול הראשיות לילדיהן. מרב המאמצים מושקעים כדי שההורים והמטפלים ידעו כיצד לזהות הזדמנויות יום-יומיות ולהשתמש בהן בצורה יעילה כדי לפתח שיתוף חווייתי וזיכרון אפיזודי – מרכיבים הכרחיים לפיתוח חשיבה דינאמית.

המחקר מראה כי RDI הינה גישה עוצמתית ויעילה לפיתוח היכולת והמוטיבציה החברתית של הילדים לשיתוף חווייתי ולפיתוח הגמישות וההסתגלות.

(את המחקר ניתן למצוא בארכיון http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum).
הורים המטפלים לפי עקרונות הגישה מדווחים על תוצאות משמעותיות בתחום יכולת הכלת הזולת ואיכות החיים של הילד ומשפחתו.

מערכת היעדים של ה-RDI כוללת כ-1200 פעילויות המתאימות לכל רמות ההתפתחות, והמובנות ברמת מורכבות הולכת וגדלה.
הדרכה נכונה עוזרת לילד לקדד ולצבור זיכרונות חיוביים הנוגעים להצלחות באינטראקציה חברתית. בניית זיכרונות אלו (המוגדת כבניית זיכרון אפיזודי) מחזקת את תחושת המסוגלות ואת בטחונו של הילד לקראת היעד הבא.

ההורים מודרכים כיצד לחשוב ולסדר מחדש את אורח חייהם וחיי המשפחה, כך ששגרת היום תכיל הזדמנויות רבות ככל האפשר לפעילויות מובנות שתספקנה הזדמנויות ללמידה, אתגר וגילוי, ותרגלנה את הילד לסביבה ולחשיבה דינאמית.

RDI היא מערכת שיטתית ארוכת טווח, המיועדת לטיפול במרכיבי הלקות העיקריים.

הדרכת הורים ומשפחות

במהלך החופש תתקיים סדרה של 6 פגישות ללימוד עקרונות העבודה ב-RDI להורים ומשפחה (בלבד).

הלימודים יכללו:

* מאפייני הלקות – חשיבה סטטית מול חשיבה דינאמית. פטוגנסיס – התפתחות הלקות: השוואת התפתחות ילדים "רגילים" מול התפתחות אוטיסטית.המערכת האינטסובייקטיבית הורה-ילד.

* מהלך הטיפול: השתתפות מודרכת – הבניה, הדגשה, הגשת עזרה.

* יחסי מדריך – תלמיד. כיצד יוצרים מוטיבציה ללא דרישה.

* תפקיד המנחה.

* מהי תקשורת וכיצד משנים ומאזנים ערוצי מידע לכלל חבילות תקשורת אפשריות.

* חשיבה דינאמית ובניית זיכרון אפיזודי כתנאי לחשיבה כזו.גמישות, פתיחות לשינויים והעלאת סף חוסר הוודאות

* שיתוף חווייתי ויצירת מסגרות פעילות: ויסות-אתגר-ויסות מחדש.

* מוכנות ומערכת יעדי הורים ומשפחה.

* מערכת יעדי הילד.

* פרוטוקול אבחון היכולות RDA.

* יישום עקרונות RDI בשילוב הילד במסגרת החינוכית.

* בפגישות יוצגו קטעי וידאו המדגימים את שיטת הטיפול. כן יוצגו ראיונות עם משפחות המטפלות בגישה.

* שיחות הורים וייעוץ פרטני.

פרטים נוספים במייל: zohar_d@netvision.net.il
או בטלפונים: 09-8665767 050-5237224

דורון זוהר
מנחה תכניות טיפול לילדי PDD

שיתוף ברשתות חברתיות:

כתוב/כתבי תגובה