"אתר הגיל הרך" אינו מספק מאמרים, שאלונים או כל חומר אחר מלבד אלה המתפרסמים באתר

לא על הראש לבדו, תנועות ידיים משפרות יכולות למידה

מאת: ד"ר דינה ראלט

http://www.notes.co.il/dina/34866.asp

ראיתי עכשו סרטון מקסים של סיר רובינסון המסביר בפשטות איך מערכת החינוך בנויה לעקור מקרבנו את היצירתיות עימה כולנו נולדנו. בין הדברים שהוא ציין היתה העובדה הפשוטה שעיקר החינוך מתרכז ב"ראש" וההתייחסות לכלל הגוף היא פחות או יותר כאל מנשא לראש.

הוא הראה איך דירוג ההשכלה נותן למתמטיקה מקום גבוה ולריקוד מקום נמוך למרות שמבחינת מהותנו יש יותר האוהבים לרקוד מאשר לפתור בעיות בחשבון. וכשאנחנו מדברים על יצירתיות, נראה שלהפעלת הגוף יש דווקא מקום הרבה יותר מרכזי. זה כמובן מצא חן בעיני מאד…להזכירכם קראתי לבלוג הזה "שיר השרירים"…

וכרגיל, מגיעים גם לחדשת מדע רלבנטית – ללמוד עם מחוות ידיים. לדבר עם הידיים תמיד נראה לי יותר מעניין ועכשו אני מתחילה להבין גם למה. באוניברסיטת רוצ'סטר הראו החוקרים שתלמידים שלמדו אלגברה עם מחוות ידיים זכרו את החומר הנלמד אחרי 3 שבועות פי 3 יותר מאשר תלמידים שלמדו את החומר רק באמצעות דיבור.

דרך אגב, מעניין שבחקר ההתנהגות אכן הראו שמחוות ידיים קשורות עם העברת מסרים מתוחכמת יותר מאשר למשל הבעות פנים…
אז הולכים לרקוד? או לפחות לדבר עם תנועה…

Gesturing makes learning last
Cognition. June, 2007

שיתוף ברשתות חברתיות:

כתיבת תגובה