הספר ילד חכם יותר היה בסיס לפיתוח תוכנית התערבות ביתית לאוכלוסיות חלשות , בגישת הלמידה המתווכת. הלמידה המתווכת עוסקת באינטראקציה של המבוגר והילד ובדרך בה המבוגר מתווך לו את הסביבה כפי שהיא נתפסת בחושיו.
לדוגמא שניים מהקריטריונים המרכזיים בלמידה המתווכת : כוונה והדדיות – המבוגר פועל באינטראקציה מתוך כוונה לתווך לילד אך גם רגיש לתגובות הילד , ומתאים את האינטראקציה למצב מבחינת עיתוי, רמת ההבנה הלשונית של הילד וכו'. העברה והרחבה- במושג הזה הכוונה להרחיב את הרפרטואר של המושגים שהילד קולט בכל אינטראקציה , כמו למשל , "רוצה לשחק בכדור, הכדור עשוי מגומי ולכן הוא גמיש וקופץ, רוצה להקפיץ אותו וכו'" כלומר לתת פרשנות מעבר לכאן ועכשיו.ספר חשוב לכל הורה .
לדף הספר ילד חכם יותר של אוניברסיטת בר אילן