מאת: רחל שגב-טל ורינת גלילי
הוצאת מכון מופ"ת 2010
הספר נע ללמוד מציע לשלב תנועה מודרכת בהוראת תכנים לימודיים בכיתות הראשונות של בית הספר היסודי ובגן. הרעיונות והרציונל העומד מאחוריהם מתבססים על גישות עכשוויות בחינוך, ומכוונים להוראה פועלת על כל ממדי האישיות של התלמיד. שילובה של למידה פעילה תורם לאגרון גמיש של סדר היום הלימודי.
בחלקו הראשון הספר דן בהיבטים שונים של פעילות תנועתית ומציג את משמעות הפעילות המודרכת לתלמידים ולמורים. בחלקו השני מוצעות למורה ולגננת, שאינן מקצועיות בתחום התנועה, דרכים לעיבוד תכנים לימודיים במגוון פעילויות לשם שיפור ההוראה והלמידה ולחיזוק הקשרים החברתיים בכיתה.
הכותבות משמשות זה כעשרים שנה מרצות בבית הספר לאמנויות המחול במכללת סמינר הקיבוצים – המכללה לחינוך, לטכנולוגיה ולאמנויות.
רחל שגב-טל, בוגרת האקדמיה למוזיקה ולמחול ע"ש רובין בירושלים ובעלת תואר שני בתחום החינוך לאמנות. לימדה תנועה במשך למעלה משערים שנה בבית הספר היסודי.
רינת גלילי, בוגרת מכללת סמינר הקיבוצים ובעלת תואר שני בטיפול בתנועה. לימדה תנועה שנים רבות בבית הספר היסודי בחינוך הרגיל ובחינוך במיוחד.