"אתר הגיל הרך" אינו מספק מאמרים, שאלונים או כל חומר אחר מלבד אלה המתפרסמים באתר

מבט על הגן הצרפתי ביפו

מאת: ראדה כבוב

COLLEGE DES FRERES

גן שילדים אוהבים ללכת אליו

גילאי הילדים הוא 5 – 6 שנים,הגן הוא גן חובה.
התיאוריה החינוכית המיושמת בגן היא תיאורית הגן הזורם.
זרימת הפעילות החופשית של הילדים היא שיטת עבודה בגן הילדים ,הרואה ביוזמת הילד וביצירת מסגרת חינוכית המאפשרת אותה, את עיקר העבודה החינוכית בגן.

בעבודה החינוכית ההדגשים הם :
א. על התכנים, שעיקרם להקנות לילד מושגים והתמצאות בעולם בו הוא
חי ולהכינו לקראת ביה"ס.
ב. לאפשר לילד הבעה עצמית, ביטוי יצירתי למאוויי ועידון לדחפיו-תוך
שליטה הולכת ורבה על משאלות ליבו והתאמתן למסגרות החיים
החברתיים המחייבות.
ג. קשר הדוק של תכני החיים של הגן עם הסביבה החיה והקרובה את
העיקר.

מטרות הגן הזורם:
מטרות הגן הזורם הם לאפשר לכל ילד לבחור בכל פעילות בתוך הגן או בחצר לפי התעניינותו. הילד יכול להתמיד בפעילותו זאת ככל שירצה. כל עוד יש לו עניין בה, כל עוד המשימה לא הושלמה וכל עוד השותפות עם חבריו תקינה.
הגננת נמצאת מדי פעם עם תת – קבוצה אחת ועוברת מקבוצה לקבוצה.
בזרימת הפעילות יש גורם אינטגרטיבי הנובע מעצם מהותה. אין בה ניגוד
בין תכנים לבין הבעה עצמית. וחוץ מזה, אין הבעה עצמית בלא פעילות ועשייה.ההבעה העצמית קשורה קשר הדוק עם סביבת החיים של הילד- הן סביבתו הפיזית והן סביבתו החברתית.הילד עובר מפעילות לפעילות, יש זרימה חופשית לפעילות הילד במשך שהותו בגן הילדים.

3 סוגי פעילות עיקריים :
פעילות תקשורתית: פעילות היא מסר לזולת, על יכולתו, הצלחתו, לבטיו וחיפושי התשובה של הפעיל עצמו.
פעילות הבעתית: מביעה את זהותו של העוסק בה. הפעילות היא שפה המשתמשת בעשייה במקום במילים. יכולה להביע רגשות שאין הילד
יכול לנסחן במילים.
פעילות בונה: כל פעילות עוסקת בצירופים, מצרפת ילידות קטנות ומעטות לשלמויות גדולות יותר ומורכבות יותר. פעילות היא אמנות
ומדע הצירופים.

ההדגשים בגן הם:
הכנת הילדים לכיתה א'. לימוד השפה הצרפתית והעברית כולל קריאה כתיבה,לימוד החשבון בדרך מהנה וחווייתית. החוויה הלימודית תהיה פורייה
ובקצב האישי של כל ילד. האווירה בגן תתרום את הגירויים המתאימים ללמידה.
בתחילת השנה הדגש יהיה על משחקי היכרות ופעילויות שונות שיעזרו לילדים להכיר את חבריהם לכיתת הגן ולהפחתת המתחים והחששות.

הנושא המרכזי יהיה חינוך לכבוד הדדי ופתרון בעיות ללא אלימות.
הצוות החינוכי של הגן הוא מקצועי, מיומן, חם ותומך. הצוות החינוכי של הגן רואה בהורים שותפים מלאים ופעילים לעשייה החינוכית בגן.

"אטרקציות"

תוכניות העשרה לילדים = ג'י מבורי , אומנות, ציורים,
מוסיקה עם מנגנת.
סיפורים והמחזות, ריתמיקה, צפייה בסרטי ילדים,
תאטרון בובות , עבודות יד ויצירה.
משחק סוציו-דרמטי
פינת המטבח, בישול.

סדר היום בגן עשיר ומגוון:

* התעמלות בוקר,להתעוררות מרעננת.

*מסירת חוויות מיום קודם ושירי בוקר.

*ארוחת בוקר בצוותא עם מוסיקה.

*יציאה לחצר להתפרקות.

*למידה מהנה דרך הפעלות ,משחקים ושירים.

*יצירה והבעה בחומרים.

*משחקי חברה עם הגננת.

*ארוחת צוהריים והמשך פעילויות מהנות.

הגן נמצא ביפו, הגן הוא בתוך בית ספר והוא יחידה בפני עצמו- אנו חמישה גנים כאשר יש מנהלת על כל הגנים (שני גני – טרום חובה, גן אחד טרום טרום חובה ושני גני חובה).
השפה השולטת בגן היא עברית – כל הילדים בגן מדברים בעברית – אני חושפת את הילדים ליצירות, שירים וספורים של מגוון גדול של יוצרים ויוצרות – בסוף השנה הילד מסיים את הגן עם ידע נרחב ועשיר ושליטה מלאה בשפה העברית.

"אני מאמין" חינוכי שלי כגננת:
· להתייחס לכל ילד בגובה העיניים.
· לתת ולקבל יחס חם ,אוהב ותומך.
· לקבוע עם הילדים את כללי הגן וליישמם.
· לאפשר לילד להתפתח בקצב האישי שלו.
· לפתח את העצמאות של הילד ואת כושר הביטוי שלו.
· ליצור אווירה בה יכול כל ילד לבטא את אישיותו הייחודית.
· לתת לילד ללמוד מטעויותיו מבלי לתקנם ובלי להענישו.

אני גננת לילדי חובה אני בעלת תואר ראשון לגיל הרך +א'ב'. השנה סיימתי שנה ראשונה ללימודי תואר שני באוניברסיטה העברית בירושלים – חוג לחינוך מגמה ללמידה ולהוראה .

אני תושבת יפו, נשואה + ילדה מקסימה בת 11 , מאד נהנית מהעבודה והעשייה החינוכית עם הילדים – יש לי הרבה מה לתרום ולתת – המיוחד בגן שלנו הוא שהוא מאכלס ילדים ותלמידים מכל השכבות והדתות – אין אצלנו אפליות על רקע דתי אלא כולנו עובדים וחיים בסביבה מאד שיתופית , סבלנית ותורמת הרבה לתלמידיה ולמוריה

אני מאד אוהבת להתעדכן וללמוד דברים חדשים , לחדש את הראש והמחשבה בשיטות חדשות ,לנסות וליצור ביחד עם הילדים דברים חדשים , לחשוף אותם למושגים , לערכים וללמידה יצירתית ופעילה.

שיתוף ברשתות חברתיות:

תגובות (1)

כתוב/כתבי תגובה