"אתר הגיל הרך" אינו מספק מאמרים, שאלונים או כל חומר אחר מלבד אלה המתפרסמים באתר

הימנון הקרב של אמא נמרה

מאת : אמי צ'אוה, הוצאת מודן , 2011

אמי צ'ואה, בת להורים סיניים, פרופסורית למשפטים באוניברסיטת ייל ואם לשתי ילדות פלא מוזיקליות, פותחת את ספרה הימנון הקרב של אמא נמרה  ב: "רבים תוהים כיצד הורים סינים מגדלים ילדים שנחשבים למוצלחים כל כך. כיצד הורים אלה מצמיחים מתוכם אשפי מתמטיקה וילדי פלא מוזיקליים כה רבים, מה קורה בתוך המשפחה, והאם גם הם יכולים לעשות זאת. ובכן, אני יכולה לספר להם, מפני שאני עשיתי את זה."

והאיך זה קורה, בתרבות הסינית יש שליטה מלאה של ההורים על חינוך ילדיהם הם קובעים את הכללים והמגבלות לפיהם הילדים יתנהלו , ולילדות אין יכולת ל"מרוד" בצוי איסור אלה. היא מתארת 10 איסורים גורפים המוטלים על ילדותיה שאנחנו כנראה היינו נדהמים לדוגמא: לישון אצל חברות אסור, לשחק עם חברים אחרי שעות הלימודים אסור, להשתתף בהצגה בבית ספר אסור , לצפות בטולוזיה או במשחקי מחשב ועוד ועוד.

הרעיון עם איימי צאו על שיטת החינוך שלה ביוטיוב 

הספר עורר סערה בארה"ב וגם בארץ, האם זו הדרך לגדל ילדים , דפנה לוי שתרגמה את הספר לעברית , מספרת שלמרות התנגדותה הרבה לסגנון ההורות שהוא מטיף לו, היא הגיעה לכמה תובנות לגבי הסגנון ההורי שלה " גם אם אנחנו מאד מגובשים ויש לנו אג'נדה הורית ברורה ומדויקת,  עלינו לבחון אותה ואת הדרכים להשגתה עם כל ילד מחדש" ו " כמה חשוב להורים להיות קשובים לילדיהם. לא צריך לתת לילדים הכל, לא צריך להיענות לכל בקשה שלהם, לא צריך לפחד להתעמת עימם על דברים חשובים, לא צריך להיבהל מהכעס שלהם, אבל כן חשוב להקשיב להם ולצורכיהם."

גם ה"טיים" לא חסך ביקורת מספרה של אימי צ'ואה בטענה שהבעיה היא לא בסגנון ההורות , והספר לא היה מקבל כזו סקירה אילולא ארה"ב היית מתמודדת עם קשיים כלכליים רבים, לנוכח עלייתה של סין, הכלכלה הסינית והתרבות הסינית, והשנייה היא האם מערכת החינוך האמריקאית יודעת לצייד את הילדים האמריקאים בכלים להתמודדות עם האתגרים החדשים העומדים בפניהם.

בספרה החדש של אימי צ'ואה שאותו כתבה עם בעלה היהודי ג'ד רובנפלד ( The Triple Package: How Three Unlikely Traits Explain the Rise and Fall of Cultural Groups in America ) (2014 ) מעלה המחברת הסבר למה גורם לאנשים מסויימים להצליח יותר מאחרים מבחינת עושר, מעמד ואומדני הצלחה קונבנציונאליים אחרים . והתשובה היא :

א. הם משתייכים לאחת מקבוצות אתניות : קובנים , אסיאתיים, הודים, יהודים, לבנונים מורמונים ועודהן קבוצות שחייות בחוסר בטחון.

ב. מצד שני לקבוצות אלה יש תחושת עליונות "מוזר לחשוב על אנשים חסרי ביטחון שבה בעת משוכנעים לגבי העליונות שלהם" והיא זו שמאפשרת להם לנסות.

ג. המאפיין השלישי שליטה בדחפים ומשמעת עצמית, כלומר היכולת לעמוד בפני הפיתוי לוותר ולהמשיך למרות הקשיים.

לטענתה מאפיינים אלה חסרים בחברה האמריקאית כיום.                                                                             

מה אתם חושבים על מודל ההורות הזה ?

 

 

 

שיתוף ברשתות חברתיות:

כתוב/כתבי תגובה