שני סיפורי הפעלה לפעוטות התורמים להנאה, חקר ופעילות המתחברים מבחינה רעיונית.
מאת: ד"ר דניה גורן מאייר: ד"ר עומרי גורן
עלה לאתר 2 לספטמבר 2020
מָה יֵשׁ בַּתִּיק שֶׁל נְבוֹ? (מצד אחד של הספר)
לִנְבוֹ יֵשׁ תִּיק מִבַּד,
מָה יֵשׁ בַּתִּיק שֶׁל נְבוֹ?
נִפְתַּח וְנִרְאֶה…
הִנֵּה בָּצֵק צִבְעוֹנִי!
אֵיזֶה יוֹפִי!
מִי לָשׁ אֶת הַַבָּצֵק וּמוֹעֵךְ אוֹתוֹ?
לְמִי נִדְבָּק הַבָּצֵק לַיָּדַיִם?
לִנְבוֹ!
מָה לַעֲשׂוֹת?
לָלוּשׁ עוֹד
אוֹ מַסְפִּיק וְדַי? (המשך בספר…)
- הפעוט מוצא בעצמו גירויים בתיק המיועד לו. ניתן לפעוטות את הכבוד ונאמין שהם יודעים מה טוב בעבורם ונתמוך בהזדמנויות ללמידה ונהפוך אותן לרבות ערך.
מָה נְבוֹ רוֹאֶה? (מצד שני של הספר)
הִנֵּה מַרְאָה!
נַבִּיט אֶל תּוֹכָהּ,
מִי שָׁם בְּתוֹךְ הַמַּרְאָה?
מִי מַבִּיט בָּה?
נְבוֹ!
וּמִי עוֹד? (המשך בספר)
- הפעוט מבחין בעצמו בחפצים באמצעות חושיו. נתייחס לפעוטות בכבוד שמתחיל בניסיון להבין את נקודת המבט שלהם ונרחיב את התנסויותיהם תוך הקשבה ערנית.
וכן:
* נדגים לפעוט התנהגות שאתם מעוניינים ללמד.
* נשתמש בשפה יומיומית ולא ב"שפת תינוקות".
* נקפיד על דיבור מסקרן ומשמעותי המעודד קשב.
* נעודד את הפעוט להתנסות.
* נעזור לפעוט לראות את עצמו כפותר בעיות. דניה- 050-2030849