"אתר הגיל הרך" אינו מספק מאמרים, שאלונים או כל חומר אחר מלבד אלה המתפרסמים באתר

הקשר בן שינויי מזג האוויר להתפתחות הילד בגיל הרך

New Resource: Communicating the Connections Between Climate Change and Early Childhood Development

https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/FMfcgzQcpnMFBHcnpsLnGknHbKpMvzld

Center on the Developing Child at Harvard University

שינויי האקלים כבר משפיעים על הסביבות שבהן ילדים חיים, גדלים, משחקים ולומדים. עולמנו המתחמם – והתדירות והעוצמה הגוברות של אירועי מזג אוויר קיצוניים כמו שיטפונות, בצורות וסופות חזקות הנובעות מכך – מחמירים את אי השוויון ומעצבים את סביבותיהם של ילדים בדרכים שיכולות להשפיע גם על התפתחותם ובריאותם לכל החיים.

השפעות אלו יכולות להיות ישירות, כגון התפרצויות אסתמה עקב חום קיצוני, ועקיפות, כגון מחלות הקשורות לחום אצל מטפלים, אשר עלולות להשפיע לרעה על יכולתם לטפל בילדים.

למרות הסיכון לנזק ארוך טווח לילדים, זו אינה בעיה שהציבור מודע לה באופן נרחב, וגם ילדים אינם מוקד עיקרי של מדיניות הקשורה לאקלים או סיקור תקשורתי.

המחקר להתפתחות הילד באוניברסיטת הרווארד בדק את הקשר בין שינוי מזג האוויר להתפתחות הילד. ומצא שאין מודעות או התייחסות להשפעות שינויי מזג האוויר על התפתחות הילד בעתיד.

הם ממליצים להעלות את המודעות לבעיה  באמצעות התקשורת  כדי לבנות תמיכה בפתרון הבעיה.

המלצות:

  1. בכל פעם שנושא האקלים עולה יש להדגיש את השפעת שינויי האקלים על התפתחותם של הילדים ועל הסיכונים המשמעותיים לבריאותם הנוכחית ולבריאותם בטווח רחוק.
  2. על אמצעי התקשורת להדגיש את ההשפעה הנוכחית של שינויי האקלים על ילדים, ולא רק את ההשפעות העתידיות. גישות כמו "רק בעתיד" ו"ילדים עמידים" יכולות לטשטש את ההשפעה הנוכחית של שינויי האקלים על ילדים על ידי הצגתם כבעיה עתידית במקרה אחד, ובמקרה השני, כבעיה שניתן להתגבר עליה בקלות. ולתת דוגמאות כיצד השינויים משפיעים על ילדים כיום.
  3. לדבר על ההשפעות ההתפתחותיות של שינויי האקלים בצורה ברורה, ולא רק על הסיכונים הבריאותיים הנוכחיים. המחקר שלנו מצביע על כך שישנן גישות המקשרות בין שינויים סביבתיים להשפעות התפתחותיות ארוכות טווח, כגון העברה מתווכת של אימהות. אנשים מבינים שילדים רגישים יותר להשפעות שינויי האקלים, כפי שמוצג בתפיסת הגישה של ילדים פגיעים; עם זאת, הם נוטים לחשוב על השפעות אלה כהשפעות מיידיות וקצרות טווח.
  4. מעבר לשינויים הסביבתיים המשפיעים על הילדים גם השינויים אצל הוריהם בעלי משמעות עבורם. האינטאראקציות שבין הורים וילדים ישתנו עקב שינויי מזג האוויר. לדוגמא הורה שהתפטר עקב מצב חירום אקלימי, כפי שהיה בלוס אנגלס ב 2025 משפיע על יציבות חיי המשפחה. אבל לא רק הם גם מבוגרים אחרים סביבם כמו רופאי ילדים, מחנכים , מטפלים.
  5. קבוצות מודרות יושפעו באופן עוצמתי יותר משינויי האקלים, כי הן כבר סובלות מגישה מוגבלת למשאבים. ניתן להשתמש בדוגמאות מהעבר כיצד פערים מהעבר ביססה פערים עכשוויים. כמו למשל מפעל שנבנה בעבר משפיע על הילדים שחיים בסביבתו עד היום. גזענות צריכה להיות מוזכרת במפורש כאחד הגורמים שיובילו להשפעות לא פרופורציונאליות על הילדים.
  6. להעביר את מוקד האחריות על הילדים מההורים לממשלות שלנו ולחברה ככלל. הציבור נוטה להטיל את מלוא האחריות על ההורים כשבתחום האקלים מדיניות הממשלה והתערבותה חשובים.
  7. צריך לדבר על שינויים שיש לבצע במדיניון האקלים לטובת הכלל ולטובת בריאותם של ילדינו. חשוב לציין דרכים בהם הציבור יכול להיות מעורב בשינוי. ולהדגיש את חשיבות התאגידים בהנעת שינוי האקלים שנובעת מרצונם לצמוח כל הזמן. מצד שני ממשלות הן אלה שמאפשרות לתאגידים לנצל את הסביבה. צריך לחפש אסטרטגיה יעילה יותר ולא להסתמך רק על קבוצות הירוקים הפרטיות.

 

 

לסיכום המחקר מעלה כמה שאלות חשובות על ההתייחסות שלנו לאקלים כמשפיע על התפתחותם של ילדנו, ומעביר חלק גדול מהארחיות לתקשורת כזרז לשינוי.

שיתוף ברשתות חברתיות:

כתיבת תגובה